Новини

Всі новини
2017-11-02

Як обрати терапевта, педіатра, або сімейного лікаря у будь-якому медичному закладі?

Happy family doctor

Як зазначила Ірина Сисоєнко: “Нарешті ухвалене законодавство, яке дасть можливість людям не лише в нормах законів чути про безоплатну медицину”.

Після ухвалення медичної реформи, Міністерство охорони здоров’я на своєму офіційному сайті: http://www.moz.gov.ua/ua/portal/pre_20171030_a.html оприлюднило детальну покрокову інструкцію з обрання сімейного лікаря.

Як обрати лікаря?

I крок  – обрання лікаря

Визначитись з лікарем допоможе власний досвід у амбулаторії сімейної медицини або досвід родичів та знайомих. Серед інших варіантів –  звернення у місцевий відділ охорони здоров’я за інформацією про лікарів, які працюють у населеному пункті або районі. Крім того, обрати лікаря допоможе звернення в будь-який медичний заклад. Дані про лікаря можна отримати при особистому спілкуванні або в реєстратурі.

Слід пам’ятати, що не обов’язково звертатись до лікаря «строго за пропискою». Тепер можна обрати лікаря, який працює біля дому, роботи тощо.

II крок – підписання декларації

Заклади первинної медичної допомоги, в яких працюють сімейні лікарі, підписують контракт з Національною службою здоров’я, а люди – декларацію з тими лікарями, яких самі собі обрали.

Декларація підписується безстроково, тобто не потрібно буде перепідписувати її щороку. З іншого боку, є можливість в будь-який час підписати угоду з іншим лікарем.

Документи для підписання угоди з лікарем:

 – паспорт;

 – ідентифікаційний номер.

Документи для підписання угоди з педіатром (чи сімейним лікарем, який буде обслуговувати вашу дитину):

- паспорт обох батьків або опікунів;

- ідентифікаційний номер обох батьків або опікунів;

- свідоцтво про народження дитини.

Основний спосіб заповнення декларації — електроний: лікар вносить дані людини в систему. Важливо, що декларація з’явиться в системі після подвійної авторизації: лікар попросить назвати код, який надійде людині СМС-повідомленням. Якщо ж немає мобільного телефону, лікар повинен сфотографувати чи відсканувати документи, щоб долучити їх до декларації.

Потім лікар роздрукує декларацію, яку людина повинна підписати у двох примірниках (один із них залишається у пацієнта), – і з цього моменту можна звертатись до лікаря у будь-який час.

За рекомендацією МОЗ, один лікар може обслуговувати максимум 2 тисячі пацієнтів.

III крок – звернення при першій необхідності

Як показує світовий досвід більшість проблем із здоров’ям можуть бути вирішені на рівні первинної ланки, особливо у разі вчасного звернення. Крім безпосереднього обстеження і лікування, лікарі первинної ланки в разі необхідності будуть також видавати направлення до вузькопрофільних спеціалістів, виписувати рецепти на ліки, в т.ч. які підпадають під програму “Доступні ліки” (безкоштовні ліки в аптеці, за які платить держава), та будь-які медичні довідки, наприклад, до басейну тощо.

IV крок «ні» хабарям!

Закладам первинної медичної допомоги буде платити ДЕРЖАВА — саме для того, щоб у медичних працівників були гідні зарплати і щоб ці гроші НЕ платили пацієнти, як це відбувається зараз. Тож йдучи до лікаря, необхідно пам’ятати, що це не безкоштовна послуга, за яку пацієнт має покласти «подяку» в кишеню лікарю. Це медична послуга, за яку заплачено з податків громадян.

Інструкції для лікаря та пацієнта доступні на платформі еHealth: Кроки для лікаряКроки для пацієнта.

Зразки декларації: https://goo.gl/PpXFPz.

Контакти

  • Зв'язок з Самопоміч

    (0462) 674-797
    (093) 771-13-01

  • Зв'язок з Самопоміч

    samopomich.cn@gmail.com